Flota B737 MAX Polskich Linii Lotniczych LOT powiększy się w najbliższych miesiącach o kolejnych 13 maszyn tego typu. Pierwszy z nich już leci do Warszawy i na stołecznym lotnisku spodziewany jest około 14.30. Będzie to 19. MAX we flocie LOT-u. Warto dodać, że kolejne nowe MAX-y będą posiadać nowe wnętrze i konfigurację pokładu z fotelami od firmy RECARO.
B737-8 MAX, który dziś wyląduje w Warszawie, to maszyna o numerach seryjnych MSN 65134 / LN 9356 i rejestracji SP-LYA. 25 września br. maszyna została po raz pierwszy uruchomiona i wykonała pierwsze kołowanie, natomiast swój pierwszy lot techniczny MAX odbył 4 października br. na trasie z Renton do Victorville. Na razie też nie wiadomo jeszcze od którego lessora maszyna jest wynajęta.
Samolot przyleci z jednym międzylądowaniem prosto z fabryki Boeinga w USA. Trasa przebazowania (22-23 grudnia) lotu LO9101/9102 to: Seattle Boeing Field (BFI) - Rejkiawik (KEF) – Warszawa (WAW). Obecnie samolot jest w drodze z Rejkiawiku do Warszawy i spodziewany jest około 14.30. Rejs o callsignie Wesołych Świąt można śledzić na
Flightradar24.com.
Jak informuje LOT, wprowadzenie nowej aranżacji kabin stanowi istotny etap realizacji długofalowej strategii przewoźnika. Jej celem jest zapewnienie pasażerom spójnego doświadczenia na całej ścieżce podróży – od floty, przez przestrzenie lotniskowe, aż po oficjalną stronę internetową LOT-u. Nowa koncepcja wizualna czerpie inspirację z polskiej estetyki, natury oraz rzemiosła, interpretując je w nowoczesny i minimalistyczny sposób. Każdy detal został zaprojektowany z myślą o komforcie pasażerów oraz zapewnieniu im najwyższego poziomu satysfakcji z podróży.
Nowe Boeingi 737 MAX 8, poza nowoczesnym wnętrzem, zaoferują również wyższą efektywność paliwową i niższy poziom emisji CO₂, co wpisuje się w cele LOT-u dotyczące zrównoważonego rozwoju. Samoloty będą obsługiwać kluczowe połączenia europejskie i trasy średniego zasięgu, wnosząc do codziennych operacji przewoźnika nowy standard podróży.
W pierwszym kwartale 2026 roku PLL LOT spodziewają się dostawy kolejnych pięciu Boeingów 737 MAX 8, co pozwoli znacząco wzmocnić flotę wąskokadłubową przewoźnika. Trwają również rozmowy z producentem w sprawie możliwości odebrania dodatkowych dwóch maszyn w tym samym okresie. Dzięki tym dostawom pasażerowie PLL LOT będą mogli korzystać z nowoczesnych i komfortowych samolotów na kolejnych kierunkach w siatce połączeń LOT-u.
Nowo odbierane MAX-y będą miały również nowe rejestracje. Zamiast dotychczasowych znaków SP-LV, przypisanych dla floty B737 MAX, samoloty będą posiadać znaki SP-LY (SP-LYA,
SP-LYB,
SP-LYC itd.).
Flota LOT
Obecnie flota PLL LOT składa się z 85 samolotów: sześciu boeingów B737-800, 19 B737 MAX, ośmiu B787-8, siedmiu B787-9 Dreamliner oraz 47 embraerów E-Jet: pięciu E170, 14 E175 (w tym dwa do dyspozycji rządu), ośmiu E190, 15 E195 oraz trzech E195-E2.
Przewoźnik oczekuje na dostawę 54 samolotów:
20 airbusów A220-100, 20 A220-300,
12 boeingów B737-8 MAX oraz dwóch używanych
B787-8 Dreamliner.